Acil serviste gerçekleştirilen konsültasyon sürecinin incelenmesi / Serdar Süha Dönmez.

By: Contributor(s): Material type: TextTextPublication details: Bursa : Uludağ Üniversitesi, 2016.Description: V, 41 y. : şkl. ; 29 cmSubject(s): DDC classification:
  • 616.025  20
Dissertation note: Tez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2016 Summary: Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (UÜ-SUAM) Acil Servisine başvuran ve herhangi bir bölüme konsültasyonu yapılan hastaların epidemiyolojik özelliklerinin belirlenmesi ve konsültasyon sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 1 aylık süreçte acil servise başvuran ve herhangi bir bölüme konsültasyonu yapılan 2013 hasta alındı. Hastaların yaş ve cinsiyet özellikleri, ön tanı/tanıları, hastaneye yatış veya sevk ve mortalite oranları gibi epidemiyolojik özellikleri ile konsülte edildiği bölümler, acil serviste kalış süreleri ve konsültasyon süreçleri araştırıldı. Hastaları n 1287'si (%63.9) erkek, 726'sı (%36.1) kad ın olup, yaş ortalaması (± standart sapma); 45±21.7, medyan yaş; 43 ve yaş aralığı; 0-98 idi. Hastaların 521'i (%25.9) 16:00-19:59 saatleri arasında başvurmuş olup, en sık başvuru saatlerinin de bu saatler arasında olduğu saptanmıştır. Acil serviste en sık konsültasyon isteme nedenleri; basit travma (%33.5) ve kardiyo-vasküler hastalıklardı (%9.5). Hastaların %58.6'sl acil servisten taburcu edilirken, %27.9'u değişik kliniklere yatırıldı ve %9.1'i başka bir sağlık kuruluşuna sevk edildi. Hastalar için en fazla iç Hastalıkları bölümünden konsültasyon istenirken (%19.57), en az Dermatoloji bölümünden (%0.5) konsültasyon istendi. Ortalama konsültasyon sonuçlanma süresi; 156.9±68 dk idi. Acil serviste 8 saatten uzun süre kalan hasta sayısı 407 (%20.21) idi. Konsültasyon süresini uzatan nedenler arasında; en sık herhangi bir bölüm tarafınca uygulanan ek tedavi veya tanısal girişimler (%2.8) olduğu görüldü. Hastaların yaşı ile konsültasyon istenme sayısı ve hastaların acil servise başvurduğu saat ile konsültasyon istenme sayısı arasında anlamlı ilişki saptandı (p<0.05). Sonuç olarak, acil servislerin işleyişinde konsültasyonlar önemli yer tutmaktadır. Hızlı ve etkin bir konsültasyon işleyiş sistemi için acil servis hekim i ve konsültan hekimin işbirliği gerekli olup, bu süreç içerisinde rol alan tüm etkenlerin hasta yararına odaklı olması sağlanmalıdır.
Item type:
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

Türkçe ve İngilizce özeti var.

Tez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2016

Kaynakça var.

Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (UÜ-SUAM) Acil Servisine başvuran ve herhangi bir bölüme konsültasyonu yapılan hastaların epidemiyolojik özelliklerinin belirlenmesi ve konsültasyon sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 1 aylık süreçte acil servise başvuran ve herhangi bir bölüme konsültasyonu yapılan 2013 hasta alındı. Hastaların yaş ve cinsiyet özellikleri, ön tanı/tanıları, hastaneye yatış veya sevk ve mortalite oranları gibi epidemiyolojik özellikleri ile konsülte edildiği bölümler, acil serviste kalış süreleri ve konsültasyon süreçleri araştırıldı. Hastaları n 1287'si (%63.9) erkek, 726'sı (%36.1) kad ın olup, yaş ortalaması (± standart sapma); 45±21.7, medyan yaş; 43 ve yaş aralığı; 0-98 idi. Hastaların 521'i (%25.9) 16:00-19:59 saatleri arasında başvurmuş olup, en sık başvuru saatlerinin de bu saatler arasında olduğu saptanmıştır. Acil serviste en sık konsültasyon isteme nedenleri; basit travma (%33.5) ve kardiyo-vasküler hastalıklardı (%9.5). Hastaların %58.6'sl acil servisten taburcu edilirken, %27.9'u değişik kliniklere yatırıldı ve %9.1'i başka bir sağlık kuruluşuna sevk edildi. Hastalar için en fazla iç Hastalıkları bölümünden konsültasyon istenirken (%19.57), en az Dermatoloji bölümünden (%0.5) konsültasyon istendi. Ortalama konsültasyon sonuçlanma süresi; 156.9±68 dk idi. Acil serviste 8 saatten uzun süre kalan hasta sayısı 407 (%20.21) idi. Konsültasyon süresini uzatan nedenler arasında; en sık herhangi bir bölüm tarafınca uygulanan ek tedavi veya tanısal girişimler (%2.8) olduğu görüldü. Hastaların yaşı ile konsültasyon istenme sayısı ve hastaların acil servise başvurduğu saat ile konsültasyon istenme sayısı arasında anlamlı ilişki saptandı (p<0.05). Sonuç olarak, acil servislerin işleyişinde konsültasyonlar önemli yer tutmaktadır. Hızlı ve etkin bir konsültasyon işleyiş sistemi için acil servis hekim i ve konsültan hekimin işbirliği gerekli olup, bu süreç içerisinde rol alan tüm etkenlerin hasta yararına odaklı olması sağlanmalıdır.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.