000 01974cam a2200289 a 4500
001 39338
005 20190712123737.0
008 101007s2010||||tu#|||||#|||||||||||tur#d
009 00TUR0Y702290 201010072010ma
040 _cULUDAG
082 0 4 _a297.5
_220
090 _aSOD
_b00389
100 1 _aSayın, Esma,
_d1977-
245 1 0 _aTasavvuf kültüründe ibadetler ''Hac örneği'' /
_cEsma Sayın.
260 _aBursa:
_bUludağ Üniversitesi,
_c2010
300 _aVIII, 203 y. ;
_c30 cm.
500 _aTürkçe ve İngilizce özeti var.
502 _aTez (Doktora)--Uludağ Üniversitesi, 2010
504 _aKaynakça: 197-202 y.
520 _aTasavvuf kültüründe ibadetler, beden ile ruhun birleştiği bir mana ifade eder. Bu tezde, madde ile mananın bütünleştiği genelde namaz, zekât, oruç; özelde hac ibadeti manevî ve tasavvufî yönleriyle ele alınmıştır. Hac madde ile mananın; beden ile ruhun birleştiği bir ibadettir. Zahirî hac, Allah'ın yasaklarından uzaklaşma ve O'nun emirlerine uymadır. Batınî hac, Allah ile yakınlaşmayı sağlar ve Allah ile yapılır. Bu çalışmamızda Haris Muhasibi, Hâkim Tirmizî, Serrac Tûsî, Kelebazî, Ebu Talib Mekkî, Kuşeyrî, Hucvirî, Gazâlî, Geylanî, Feridüddin Attar, Sühreverdî, İbn Arabî, Mevlânâ Celâleddîn Rumî, Abdülkerim Cilî, Eşrefoğlu Rumî, İsmail Ankaravî, İsmail Hakkı Bursevî, İbrahim Hakkı Erzurumî, Dihlevî gibi temel tasavvuf klasiklerinde geçen sufî yaklaşımlarını ve tasavvufî kavramları derlemeye ve yorumlamaya çalıştık. Anahtar Sözcükler: Namaz, ibadet, Zekât, Oruç, Tasavvuf Kültürü, Hac, Madde, Mana
650 0 _aMüslüman hacılar ve hac
_zSuudi Arabistan
_zMekke
650 0 _aTasavvuf
650 0 _aİbadet (İslam)
690 0 _aTemel İslâm Bilimleri Anabilim Dalı Tasavvuf Bilim Dalı
700 1 _aKara, Mustafa,
_d1951-,
_eDanışman
710 1 _aUludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
999 _c47858
_d47858