000 | 01974cam a2200289 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 39338 | ||
005 | 20190712123737.0 | ||
008 | 101007s2010||||tu#|||||#|||||||||||tur#d | ||
009 | 00TUR0Y702290 201010072010ma | ||
040 | _cULUDAG | ||
082 | 0 | 4 |
_a297.5 _220 |
090 |
_aSOD _b00389 |
||
100 | 1 |
_aSayın, Esma, _d1977- |
|
245 | 1 | 0 |
_aTasavvuf kültüründe ibadetler ''Hac örneği'' / _cEsma Sayın. |
260 |
_aBursa: _bUludağ Üniversitesi, _c2010 |
||
300 |
_aVIII, 203 y. ; _c30 cm. |
||
500 | _aTürkçe ve İngilizce özeti var. | ||
502 | _aTez (Doktora)--Uludağ Üniversitesi, 2010 | ||
504 | _aKaynakça: 197-202 y. | ||
520 | _aTasavvuf kültüründe ibadetler, beden ile ruhun birleştiği bir mana ifade eder. Bu tezde, madde ile mananın bütünleştiği genelde namaz, zekât, oruç; özelde hac ibadeti manevî ve tasavvufî yönleriyle ele alınmıştır. Hac madde ile mananın; beden ile ruhun birleştiği bir ibadettir. Zahirî hac, Allah'ın yasaklarından uzaklaşma ve O'nun emirlerine uymadır. Batınî hac, Allah ile yakınlaşmayı sağlar ve Allah ile yapılır. Bu çalışmamızda Haris Muhasibi, Hâkim Tirmizî, Serrac Tûsî, Kelebazî, Ebu Talib Mekkî, Kuşeyrî, Hucvirî, Gazâlî, Geylanî, Feridüddin Attar, Sühreverdî, İbn Arabî, Mevlânâ Celâleddîn Rumî, Abdülkerim Cilî, Eşrefoğlu Rumî, İsmail Ankaravî, İsmail Hakkı Bursevî, İbrahim Hakkı Erzurumî, Dihlevî gibi temel tasavvuf klasiklerinde geçen sufî yaklaşımlarını ve tasavvufî kavramları derlemeye ve yorumlamaya çalıştık. Anahtar Sözcükler: Namaz, ibadet, Zekât, Oruç, Tasavvuf Kültürü, Hac, Madde, Mana | ||
650 | 0 |
_aMüslüman hacılar ve hac _zSuudi Arabistan _zMekke |
|
650 | 0 | _aTasavvuf | |
650 | 0 | _aİbadet (İslam) | |
690 | 0 | _aTemel İslâm Bilimleri Anabilim Dalı Tasavvuf Bilim Dalı | |
700 | 1 |
_aKara, Mustafa, _d1951-, _eDanışman |
|
710 | 1 | _aUludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
999 |
_c47858 _d47858 |