000 02214cam a2200277 a 4500
001 40755
005 20190712123738.0
008 180412s2016||||tu#|||||#|||||||||||tur#d
009 00TUR0Y706610 201804122016ma
040 _cULUDAG
082 0 4 _a616.8900835
_2 20
090 _aUZM
_b1603
100 1 _aKılınçel, Şenay,
_d1986-
245 1 0 _aMajor depresif bozukluğu olan ergenlerde zihin kuramı işlev bozukluğu /
_cŞenay Kılıçel.
260 _aBursa :
_bUludağ Üniversitesi,
_c2016.
300 _aIV, 52 y. :
_bşkl. ;
_c29 cm.
500 _aTürkçe ve İngilizce özeti var.
502 _aTez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2016.
504 _aKaynakça var.
520 _aBu çalışmanın amacı, majör depresif bozukluğu olan ergen hastalarda sağlıklı kontrollere göre zihin kuramı yetilerinde bozukluk olup olmadığı ve zihin kuramı defisitinin depresyon belirtileri, bilişsel işlevler ve sosyal uyum ile ilişkisini araştırmaktır. Çalışmaya majör depresif bozukluğu olan 30 ergen hasta ve 31 sağlıklı kontrol grubu dahil edilmiştir. Demografik bilgiler ve hastalık öyküsü alınmış, çocuklar için Kovaks Depresyon Ölçeği (KDÖ), Çocukluk çağı Anksiyete Tarama Ölçeği (ÇATÖ), ima Testi, Gözler Testi, Bonibon testi, Dondurmalı Kamyon Testi ve WiSC-R zeka testi uygulanmıştır. Depresyonu olan ergenlerde zihin kuramı defisitinin depresyon şiddeti, cinsiyet ve anksiyete düzeyinden bağımsız biçimde var olduğu bulunmuştur. Zihin Kuramı defisitinin, diğer özellikleri ne olursa olsun depresyonu olan ergeni sağlıklılardan ayıran önemli bir etmen olduğu tespit edilmiştir.Sonuç olarak zihin kuramı defisitinin depresyonun temel patolojisinde yer aldığı ve patolojinin varlığını (belki de ortaya çıkışını) diğer özelliklerinden bağımsız biçimde etkilediği düşünülmüştür. Anahtar kelimeler: Ergen, Depresyon, Zihin Kuramı, Sosyal Biliş
650 0 _aDepresyon, Ergenlikte
650 0 _aErgenlik psikiyatrisi
690 _aÇocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
700 1 _aVural, Ayşe Pınar,
_edanışman
710 2 _aUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
999 _c47867
_d47867