Anestezi uygulamasında hasta memnuniyet düzeyini nasıl yükseltebiliriz? /
Atlas, Ahmet, 1976-
Anestezi uygulamasında hasta memnuniyet düzeyini nasıl yükseltebiliriz? / Ahmet Atlas - Bursa: Uludağ Üniversitesi, 2009 - IV, 27 y. ; 30 cm.
Türkçe ve İngilizce özeti var.
Tez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2009.
Kaynakça: 22-24 y.
Bu çalışmanın amacı; hastalarımızın anestezi bakımı konusunda memnuniyet düzeylerini saptamak, yeni bir anestezi bakım modeli ile memnuniyet düzeylerinin arttırılıp arttırılamayacağını araştırmaktır. Etik kurul onayı alındıktan sonra Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ameliyathanesinde Eylül 2007- Eylül 2008 tarihleri arasında, elektif olarak operasyona alınan ASA l-ll toplam 100 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastalar randomize olarak iki gruba ayrıldı. Grup A hastalarının ilk değerlendirmeleri anestezisi tarafından anestezi polikliniğinde yapıldı. Preoperatif vizit, ameliyathanedeki takip ve postoperatif vizitleri aynı anestezisi tarafından gerçekleştirildi. Postoperatif vizit sırasında hastalara soru formu doldurtuldu. Grup B hastaları anestezi polikiniğinde, preoperatif vizitte, ameliyathanede ve ameliyat sonrası vizitlerde farklı anestezistler tarafından değerlendirildi. Postoperatif vizitte aynı soru formu doldurtuldu. İstatistiksel değerlendirmede SPSS Windows 13 ve pearson Ki-kare testi kullanıldı. Şu anda üniversitemizde yürütülen anestezi bakımı uygulamasında, hastaların anestezistlerini tanımadıklarını, yeterince soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulamadıklarını saptadık. Yeni anestezi bakım modeli ile takip edilen hastaların anestezistlerini tanıdıklarını, soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulduklarını belirledik. Her iki gruptaki hastalar için poliklinikte kendisini değerlendiren anestezistin ameliyatına girmesinin önemli olduğunu bulduk. Sonuç olarak; anestezi bakımı sürekliliğini sağlayan bu yeni model ile hastaların anestezi bilgisinin ve memnuniyetinin artacağı düşüncesindeyiz. Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, anestezi bakımı, soru formu
Anestezi
617.96
Anestezi uygulamasında hasta memnuniyet düzeyini nasıl yükseltebiliriz? / Ahmet Atlas - Bursa: Uludağ Üniversitesi, 2009 - IV, 27 y. ; 30 cm.
Türkçe ve İngilizce özeti var.
Tez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2009.
Kaynakça: 22-24 y.
Bu çalışmanın amacı; hastalarımızın anestezi bakımı konusunda memnuniyet düzeylerini saptamak, yeni bir anestezi bakım modeli ile memnuniyet düzeylerinin arttırılıp arttırılamayacağını araştırmaktır. Etik kurul onayı alındıktan sonra Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ameliyathanesinde Eylül 2007- Eylül 2008 tarihleri arasında, elektif olarak operasyona alınan ASA l-ll toplam 100 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastalar randomize olarak iki gruba ayrıldı. Grup A hastalarının ilk değerlendirmeleri anestezisi tarafından anestezi polikliniğinde yapıldı. Preoperatif vizit, ameliyathanedeki takip ve postoperatif vizitleri aynı anestezisi tarafından gerçekleştirildi. Postoperatif vizit sırasında hastalara soru formu doldurtuldu. Grup B hastaları anestezi polikiniğinde, preoperatif vizitte, ameliyathanede ve ameliyat sonrası vizitlerde farklı anestezistler tarafından değerlendirildi. Postoperatif vizitte aynı soru formu doldurtuldu. İstatistiksel değerlendirmede SPSS Windows 13 ve pearson Ki-kare testi kullanıldı. Şu anda üniversitemizde yürütülen anestezi bakımı uygulamasında, hastaların anestezistlerini tanımadıklarını, yeterince soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulamadıklarını saptadık. Yeni anestezi bakım modeli ile takip edilen hastaların anestezistlerini tanıdıklarını, soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulduklarını belirledik. Her iki gruptaki hastalar için poliklinikte kendisini değerlendiren anestezistin ameliyatına girmesinin önemli olduğunu bulduk. Sonuç olarak; anestezi bakımı sürekliliğini sağlayan bu yeni model ile hastaların anestezi bilgisinin ve memnuniyetinin artacağı düşüncesindeyiz. Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, anestezi bakımı, soru formu
Anestezi
617.96