Anestezi uygulamasında hasta memnuniyet düzeyini nasıl yükseltebiliriz? / (Record no. 47967)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02679cam a2200265 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 49289
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20190712123749.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 100303s2009||||tu#|||||#|||||||||||tur#d
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE]
fixed length control field 00TUR0Y706610 201003032009ma
040 ## - CATALOGING SOURCE
Transcribing agency ULUDAG
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 617.96
Edition number 20
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN)
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) UZM
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) 00945
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Atlas, Ahmet,
Dates associated with a name 1976-
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Anestezi uygulamasında hasta memnuniyet düzeyini nasıl yükseltebiliriz? /
Statement of responsibility, etc. Ahmet Atlas
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Bursa:
Name of publisher, distributor, etc. Uludağ Üniversitesi,
Date of publication, distribution, etc. 2009
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent IV, 27 y. ;
Dimensions 30 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Türkçe ve İngilizce özeti var.
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Uzmanlık)--Uludağ Üniversitesi, 2009.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Kaynakça: 22-24 y.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Bu çalışmanın amacı; hastalarımızın anestezi bakımı konusunda memnuniyet düzeylerini saptamak, yeni bir anestezi bakım modeli ile memnuniyet düzeylerinin arttırılıp arttırılamayacağını araştırmaktır. Etik kurul onayı alındıktan sonra Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ameliyathanesinde Eylül 2007- Eylül 2008 tarihleri arasında, elektif olarak operasyona alınan ASA l-ll toplam 100 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastalar randomize olarak iki gruba ayrıldı. Grup A hastalarının ilk değerlendirmeleri anestezisi tarafından anestezi polikliniğinde yapıldı. Preoperatif vizit, ameliyathanedeki takip ve postoperatif vizitleri aynı anestezisi tarafından gerçekleştirildi. Postoperatif vizit sırasında hastalara soru formu doldurtuldu. Grup B hastaları anestezi polikiniğinde, preoperatif vizitte, ameliyathanede ve ameliyat sonrası vizitlerde farklı anestezistler tarafından değerlendirildi. Postoperatif vizitte aynı soru formu doldurtuldu. İstatistiksel değerlendirmede SPSS Windows 13 ve pearson Ki-kare testi kullanıldı. Şu anda üniversitemizde yürütülen anestezi bakımı uygulamasında, hastaların anestezistlerini tanımadıklarını, yeterince soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulamadıklarını saptadık. Yeni anestezi bakım modeli ile takip edilen hastaların anestezistlerini tanıdıklarını, soru sorma ve endişelerini aktarma fırsatı bulduklarını belirledik. Her iki gruptaki hastalar için poliklinikte kendisini değerlendiren anestezistin ameliyatına girmesinin önemli olduğunu bulduk. Sonuç olarak; anestezi bakımı sürekliliğini sağlayan bu yeni model ile hastaların anestezi bilgisinin ve memnuniyetinin artacağı düşüncesindeyiz. Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, anestezi bakımı, soru formu
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Anestezi
690 #0 - LOCAL SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM (OCLC, RLIN)
Topical term or geographic name as entry element Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Yılmazlar, Aysun,
Relator term Danışman
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi

No items available.

Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.